Zöldunió

A hazai cégek, állami és nonprofit szervezetek társadalmi befektetései között szép számmal találkozunk olyan programokkal, amelyek az ökológiai környezet védelmét és megőrzését szolgálják. Ugyanakkor ezen a területen egyre fontosabb szerepet játszanak azok a kezdeményezések is, amelyek elsősorban az emberek attitűdjeinek, magatartásának, szokásainak befolyásolásán, vagy ismeretek megosztásán keresztül járul hozzá a hosszú távú természeti fenntarthatósághoz Magyarországon. Ezért is nagy jelentőségű és hiánypótló egy olyan szakmai médiaplatform létrejötte, mint a Zöldunió, hiszen sok esetben a kommunikáció, a jó példák, a tapasztalatok és a vélemények megosztása az egyik leghatékonyabb eszköz a környezetvédelmi célok eléréshez, és a tartós és mérhető eredmények és hatások biztosításához.

Az Effekteam (korábban: Magyar Adományozói Fórum) az államtól és pártoktól független támogatókat (alapítványok, vállalatok) tömörítő, egyesületi formában működő szakmai ernyőszervezet. Az Effekteam arra törekszik, hogy a vállalatok, az alapítványok és a magánszemélyek egyre többen, egyre többet és egyre hatékonyabb módon támogassák a társadalmi ügyeket, és a non-profit szervezeteket, azaz egyre hatékonyabb módon fektessenek be a társadalomba. A Effekteam küldetése, hogy hazánkban széles körben megismertesse és meghonosítsa a felelős és hatékony társadalmi befektetések professzionális módszereit és eszközeit. A hatékony társadalmi befektetések elterjesztése érdekében egyedi tervező eszközeivel segít támogatói stratégia kialakításában és támogatói gyakorlat fejlesztésében, felülvizsgálatában, vállalati önkéntes tevékenységek, programok kialakításában, fejlesztésében, a támogatások, társadalmi befektetések hatékonyságának értékelésében továbbá, díjakkal ismeri el a legkiemelkedőbb hazai támogatási programokat és védjeggyel hitelesíti a felelős vállalati támogatók teljesítményét. A szakmai információk áramoltatása érdekében konferenciákat szervez, kutatásokat és felméréseket végez, tanulmányokat készít. Szakmai tapasztalatcsere céljából workshopokat, műhelybeszélgetéseket, valamint tagjai számára informális találkozókat és munkacsoport üléseket szervez. Közreműködik a hatékony társadalmi befektetéseket elősegítő pénzügyi és jogszabályi környezet megteremtésében.

 

A Médiaunió Alapítvány minden olyan összefogást támogat, amely különböző, egymással akár versenyben álló non-profit és piaci szereplőket együttműködésre ösztönöz. A Zöldunió egy platform alá hozza az öko-szemléletű tartalomszolgáltatókat, példát mutatva ezzel az együttműködésben rejlő potenciálra. Kiemelten fontos számunkra a Zöldunióval való szoros együttműködés, a környezetvédelem ügyének szélesebb körben történő népszerűsítése céljából. A Médiaunió és a Zöldunió közös célja, hogy az emberek felismerjék, hogy egyéni fogyasztási döntéseik miként járulnak hozzá a globális fenntarthatatlansághoz jobban figyeljenek a fenntarthatóságra, és megértsék személyes felelősségüket.

Médiaunió Alapítvány 2008-ban azért jött létre, hogy évről évre nyilvánosságot biztosítson valamely fontos társadalmi ügynek. A Médiaunió legfőbb célja olyan közérdekű, társadalmi célú reklámkampányok szervezése és elhelyezése a médiában, illetve reklámhordozó-eszközökön, melyek érzékelhető és mérhető változást érnek el a magyar társadalomban. A kampányok elsősorban a közgondolkodás megváltoztatását célozzák. Az alapítványban részt vállaló médiumok önkéntes alapon felületet biztosítanak a kiválasztott téma kommunikációjának. A Médiaunió szervezete a kiválasztott társadalmi fontossággal bíró témát szakemberek és civil szervezetek bevonásával dolgozza fel és koordinálja a pr- és reklámügynökségek pro bono végzett munkáját. A Médiaunió Alapítvány éves kampányai sem gazdasági, sem politikai érdekeket nem szolgálnak. A Médiaunió egy naptári évben egy kiválasztott témára fókuszál. Az adott év üzenetét a témapályázatra beérkező ötletekből az Uniót alapító tagok által felkért kuratórium választja ki. Az öttagú kuratórium elnöke dr. Schmidt Mária, tagjai Novák Péter, Rudolf Péter, Csányi Sándor és Somody Imre. Nem nehéz... kampány kreatív munkálatainak kidolgozását a Café Communications ügynökség vállalta (a reklámfilmek rendezője Salamon András, az operatőr Szabó Gábor), közreműködött a Post Edison és a Sparks, médiatervező partner az AdSol Média.  A pr-feladatokat az Emerald PR intézi. Minden ügynökség pro-bono dolgozik a Médiauniónak. A kampány támogatója a Siemens.

Közösségi bankként a MagNet Bank egy egészen speciális réteget céloz meg: azokat a kiemelten környezettudatos, pénzügyileg és társadalmilag egyaránt felelős, nyitott, kicsit "out of the box" szemléletű fogyasztókat, akiket manapság LOHAS-célcsoportnak szokás nevezni. A kampányaink során a múltban sokszor nehézségekbe ütköztünk, mikor online szerettük volna megszólítani ezt a közösséget. A Greenfo és az ecolounge oldalakkal sokéves jó tapasztalataink voltak, ám nehezen tudtuk ezt a kört tágítani olyan további zöld portálokkal, amelyek valóban értékrendben velünk rezonáltak. A Zöldunióval végre olyan hiánypótló eszközrendszert kaptunk, mellyel tervezetten és összehangoltan érünk el a célcsoportokhoz. 

A MagNet Magyar Közösségi Bank Zrt., az 1995-ben alapított HBW EXPRESS Bank Zrt. jogutódja, 2010.04.30 óta folytatja tevékenységét ezen a néven. A 100%-ban magyar tulajdonban lévő pénzintézet küldetése, hogy Magyarország első professzionális etikus közösségi bankjaként, ügyfelei közreműködésével, felelős és transzparens módon, valódi választási lehetőségek révén forrást biztosítson olyan kezdeményezések számára, amelyek pozitívan hatnak környezetünkre és társadalmunkra, amelyek közös jövőnk biztosítékai lehetnek. A Bank víziója a közösségekre támaszkodó és közösségeket építő első hazai újbankként működni, amely azt a felemelő érzést nyújtja ügyfeleinek, dolgozóinak, üzleti partnereinek és tulajdonosainak, hogy a pénzügyeikkel is sokat tesznek a társadalomért és a környezetért. A MagNet Bank fontos támogatója a fenntartható fejlődésnek hazánkban.

A dm gazdasági közösségként kiemelt területként kezeli a környezettudatosságot, döntési folyamataiban fontos szerepe van a fenntarthatóságnak, és nagyon örülünk, hogy léteznek olyan kommunikációs csatornák, ahol célzottan elérhető a témára fogékony közösség. A Zöldunió hiánypótló felületként fogja össze a „zöld” portálokat. Egy új kifejezés került a középpontban az utóbbi években, a LOHAS, amely mozaikszó az egészségtudatos és a fenntarthatóság iránt elkötelezett fogyasztói és vásárlói csoportot jelöli. Azt a csoportot, amelynek természetesen mi is szeretnénk megmutatni, hogy drogériaként milyen alternatívákat kínálunk, milyen termékek, csomagolások fejlesztésével szeretnénk hozzájárulni a zöldebb hétköznapokhoz, s hogy milyen ügyeket támogatunk. 

A vállalati felelősségvállalás több területen valósul meg a cégen belül: szociális tevékenységet illetően, a dolgozókat érintően és a környezet védelmének területén is. A dm Kft. elköteleződött a környezetvédelem, a gyermekek egészségre nevelése, és a szociálisan hátrányos helyzetű családok megsegítése mellett. Ezen törekvéseinket évek óta több társadalmi felelősségvállalás kampány kíséri. „Együtt egymásért” név alatt dolgoztuk ki hosszú távú vállalati felelősségvállalási stratégiánkat, amelynek célja, hogy a gazdaság felelős szereplőjeként megtaláljuk, és felkaroljuk azokat a társadalmunkat súlyosan érintő problémákat, amelyek megoldásában hatékony segítséget tudunk nyújtani.

A dm polcain már a kezdetek óta elérhetők a bio termékek és a natúrkozmetikumok, korán elindultunk ebbe az irányba, „zöld” törekvéseink a vásárlók számára leginkább a választékon keresztül érzékelhető: bio, környezetbarát és natúr termékek széles választékát kínáljuk, saját márkás termékeink fejlesztésénél kiemelt szerepe van a fenntarthatósági szempontoknak.  Számunkra fontos, hogy aki környezetbarát terméket keres, megtalálja üzleteinkben az alternatívákat.  Fontosak az egyértelmű jelzések, a pontos termékinformációk, igyekszünk megkönnyíteni a vásárlók dolgát, a saját márkás termékeken zöld lóhere szimbólumban tüntetjük fel a fenntarthatósági tudnivalókat.

A Knauf Insulation abban a szerencsés helyzetben van, hogy már együttműködik a Zöldunióval, így az elmúlt időszakban a szemünk előtt rajzolódott ki, hogy a zöld tartalomszolgáltatók alkotta jól működő egész miként fejlődik tovább. Az egyedülálló kezdeményezéssel célzottan és tervezetten vagyunk képesek kommunikálni azt, hogy a környezetvédelem és az energiahatékonyság kéz a kézben is járhat egymással, ráadásul úgy, hogy számos gazdasági előnyt teremt az egyén, a befektető, és az állam számára is. Környezetünk megóvása mindannyiunk elemi érdeke, a jövőnk záloga. Sokan gondolják azt, hogy egyénileg nem sokat tudnak tenni a zöldebb jövő érdekében. A Zöldunió önmaga működésével is bebizonyítja ennek ellenkezőjét, egységével irányt mutat olvasói számára is: ha mindenki megteszi a lehetőségeihez mérten azt, amit tud, a személyes előnyök összeadódnak, és kimutatható mértékben vagyunk képesek befolyásolni közös jövőnk alakulását, egy szebb, zöldebb, energiatudatosabb jövőét, amire méltán lehetünk majd büszkék!

A Knauf Csoport egyike a világ vezető építőanyag és épületszerkezeti rendszer gyártóinak, és elsősorban farost lemez és gipszkarton alapanyagokat használ. A vállalat már hatvan éve működik sikeresen a világ harminc országában, és több mint száz gyártóüzem tulajdonosa. A Knauf Insulation, amely önálló egységet alkot a Knauf Csoporton belül, a múlt század hatvanas éveiben kezdett szigetelőanyagokkal foglalkozni. A vállalat jelenleg ötven országban körülbelül ötezer alkalmazottat foglalkoztat, harminc gyárában termel üveg-, kőzet- és fagyapotot, valamint extrudált (XPS) és expandált polisztirolt (EPS).
Ma a Knauf Insulation a világ egyik legnagyobb és leggyorsabban növekvő szigetelésgyártója, amely széles választékban kínál a megnövekedett energiahatékonysági-, hő- és hangszigetelési igényeket is kielégítő szigetelőanyagokat lakossági építésekhez és felújításokhoz csakúgy, mint kereskedelmi és ipari épületekhez. A vállalat mind az üveggyapot, mind a kőzetgyapot piacán új gyárak létesítésével bővíti tevékenységét szerte a világon, meglévő létesítményeit pedig a teljesítmény és a költséghatékonyság javításával fejleszti tovább. A Knauf Insulation a fenntartható fejlődés és a környezetvédelem elkötelezett híve, termékei újrafelhasznált vagy bőségesen rendelkezésre álló alapanyagokból készülnek, csomagolási technikájának magas színvonala csökkenti a szállításkor elfogyasztott üzemanyag mennyiségét. Gyártósorai a világ legfejlettebb gyártási és tesztelési környezetben üzemelnek, így a legjobb minőségű kőzetgyapotot állítják elő a lehető legalacsonyabb széndioxid kibocsátási szint mellett. Knauf Insulation Magyarországon: A közvetlen képviselet, amelyet 2005 év közepén alapítottak, először belga importtal (VISE), később az új csehországi gyárban készülő üveggyapot importjával foglalkozott. A 2006-os nemzetközi akvizíciók lezárása után, a rákövetkező év folyamán zajlott le a kőzetgyapot, üveggyapot és fagyapot üzletágak integrációja, amelynek végén a Heraklith Hungária Kft vette fel a Knauf Insulation Kft nevet.

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×