Bognár Károly
Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani – bátoríthatnám a környezetvédelem és a fenntarthatóság iránt valóban elkötelezett cégeket jó gyakorlataik megosztására. Nem szégyen a jó megoldásokat kommunikálni, ha mögöttük valódi elkötelezettség, tényleges folyamatok állnak. Azért üdvözlöm a Zöldunió-kezdeményezést, mert fontos, hogy létezik egy olyan platform, ahol a valóban felelős vállalatok megmutathatják a világnak, a jól körbehatárolt közönségnek, hogy mit gondolnak a fenntarthatóságról, és mit tesznek érte. Mert a jó példa ragadós. Hátha másokat is hasonló gondolatokra, hasonló tettekre sarkall. Hátha ennek hatására a kritikusok tömegéből kritikus tömeg alakul ki, amely érdemben tud hatni a bolygónkat befolyásoló negatív folyamatokra.
Bognár Károly mutinacionális és állami nagyvállalatoknál foglalkozott a fenntarthatóság vállalati gyakorlatával. Több évet töltött a civil szektorban, ahol még közelebbi kapcsolatba került a fenntarthatóság fontos kérdéseivel. Könyvet írt és szerkesztett, valamint számos előadást tartott kis- és középvállalatoknak a vállalati felelősségvállalás alapjairól. Napjainkban az Outdoor Mission Kft. szélesebb csapatának tagjaként az általános iskolások környezetvédelmi, ökológiai érzékenyítésén dolgozik az Öko-Sziget projekt keretében.
Lakatos Zsófia
A környezetvédelem mindenkit érint. Akár foglalkozunk vele, akár nem, a bőrünkre megy a játék. Meg a gyermekeink és az unokáink bőrére. Ezért nekem fontos a környezet védelme, mind a magánéletben mind a szakmai életemben. Így figyelek arra, hogy édesanyaként megtanítsam a gyerekeimnek, hogyan óvják a Földet és szakemberként támogatok minden olyan kezdeményezést, amely a zöld üzeneteket juttatja el hatékonyan minél több emberhez. A Zöldunió-t nagyszerű ötletnek tartom és bízom benne, hogy minél több cég használja majd azt a rendszert, amelyen keresztül százezrekhez juthat el az üzenetet és minél több civil szervezet profitál majd a mecenatúra lehetőségéből.
A Külkereskedelmi Főiskola Nemzetközi Kommunikáció szakán PR specializáción szerezte közgazdász diplomáját, majd ösztöndíjasként a Los Angeles-i California State University-n tanult. 2003-ban kitűnő minősítéssel szerezte meg az MBA diplomát a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. 1999-2000-ben az RTL KLUB Híradó és Akták műsorainak riportere volt, tanított a Külkereskedelmi Főiskolán, majd 2000-2008-ig a Capital Communications Pénzügyi, Vállalati és Üzleti Kommunikációs Ügynökségnél dolgozott, 2002-től igazgatói pozícióban. 2007-2008-ban a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Klímaváltozás kampányának kommunikációs vezetőjeként is dolgozott. 2008 és 2015 között a Hill&Knowlton Hungary Kft. ügyvezető igazgatója volt, 2016 elején megalapította saját pr-ügynökségét Emerald PR néven. Alapító tagja a PR Ügynökségek Szakmai Kollégiumának, a CSR Task Force-nak, az MBA Bíborklubnak, a Magyar Szóvivők Egyesületének, az amerikai National Honor Society-nek és a Phi Beta Delta Honor Society for International Scholars szervezetnek. 2013 és 2019 között Elnöke a Magyar PR Szövetségnek, 2020-tól elnökségi tagja a Levegő Munkacsoportnak. Szívügye a Vállalati Felelősségvállalás, sokat dolgozik azért, hogy a CSR minél elismertebb és elterjedtebb legyen Magyarországon.
Barát Tamás
Amikor azt a felkérést kaptam, hogy támogassam a Zölduniót, akkor kifejeztem az örömömet, hogy létrejött a magyarországi média területén egy olyan szervezet, amelyik erősíteni kívánja Magyarországon egyrészt a környezettudatos gondolkodást, másrészt a szervezetek társadalmi felelősségvállalását, a szervezetek kommunikációja hatékonyságának növelésével, a tudatos és etikus kommunikáció szervezéssel. Ezt ma is nagyszerű dolognak tartom.
Barát Tamás 1965-től dolgozik a szervezeti kommunikáció, a public relations, illetve a sajtó területén. Dolgozott nagyvállalatok kommunikációs vezetőjeként, valamint főiskolai tanárként. 17 szak- és tankönyv szerzője. Újságíróként volt televíziós műsorok főszerkesztője, műsorvezetője, 2000 óta az online sajtóban tevékenykedik, 2006 óta a CCO Magazin főszerkesztője. A Magyar Public Relations Szövetség alapító főtitkára, majd ügyvezető alelnöke volt. Korábban a Nemzetközi Public Relations Szövetség Magyar Tagozata elnöke, a GWA világzsűri és a szakmafejlesztési bizottsága tagja volt. Később az Európai Public Relations Konföderáció Európa tanácsa, majd az Igazgató Tanács tagja, a CERP főtitkára, a CERP Alelnöke volt. Alapító tagja az Európai Public Relations Oktatók és Kutatók Szövetségének és a GA szervezetnek. Társult tagja a Brit Királyi Public Relations Intézetnek, 2000-ben tagja lett az Amerikai Public Relations Szövetségnek. Tiszteletbeli tagja az Ukrán és az Orosz Public Relations Szövetségnek. Korábban elnöke volt a Magyar Újságírók Országos Szövetsége Kommunikációs és Public Relations Szakosztályának, illetve a Társadalmi Kommunikáció Tagozatnak. 2007-ben megválasztották a MÚOSZ Etikai Bizottság tagjának, ahol a Stratégiai Tanács vezetője volt. 2011-2015 között a MÚOSZ Etikai Bizottságának, illetve 2012-2015 között a magyar Média Önszabályzó Testületnek volt az elnöke. 2016-ban megválasztották az American Hungarian Chamber of Commerce elnökének. 2003-óta külföldi, New York-i tudósítóként dolgozik. 2019 óta az Amerikai Külföldi Sajtótudósítók Szövetsége Igazgató Tanácsának és Végrehajtó Bizottságának tagja és egyben Kincstárnoka.
Antall József Tudásközpont
A SUSCO Budapest Magyarország és a régió egyik legfontosabb fenntarthatósági fóruma, amely az Antall József Tudásközpont szervezésében valósul meg immáron öt éve. A konferencia lehetőséget teremt a kormányzati, akadémiai, vállalati és civil szféra számára a kelet-közép-európai régióra is hatást gyakorló kihívások megvitatására, tapasztalatcserére és a megfelelő megoldások feltárására. Elsősorban azon a felsőoktatásban tanulókat, szakértőket, cégeket és a kormányzati szektor szereplőit célozza meg, akik tevékenységükkel kapcsolódnak a fenntarthatóság és környezetvédelem területéhez – de a 2018-as rendezvény kampányában a Zöldunió felületei által és szakmai támogatásával egy még szélesebb réteghez sikerült eljutni. Az együttműködésnek köszönhetően a már meglévő követői bázis tökéletesen kiegészült egy még változatosabb, a fenntartható fejlődés iránt elkötelezett közösséggé.
Az Antall József Tudásközpont nyolcéves fennállása alatt számos rendezvénysorozatot és konferenciát hívott életre, melyek egyaránt szólnak a felsőoktatásban tanulóknak, valamint a hazai és nemzetközi szakmai közönségnek. A tehetséggondozás mint antalli gondolat és a különböző tudományterületeken megvalósuló hiánypótlás a Tudásközpont szakmai tevékenységének alapvetései. Az AJTK nyolc év tapasztalattal a háta mögött olyan hazai think tank-ké kíván válni, amely bizonyos témákban (a Visegrádi Együttműködés, az USA, Kína és Oroszország jövőbeni szerepe, biztonságpolitika, fenntartható fejlődés, technológiai és társadalmi innováció) régiós viszonylatban megkerülhetetlen.
Az AJTK fontosnak tartja, hogy a fenntartható fejlődés, mint kontinenseken átívelő szemlélet is megjelenjen a nemzetközi és hazai projektek tervezésekor. A fenntartható fejlődés céljai melletti elköteleződés 2013 novemberére vezethető vissza, amikor Magyarország New York-i ENSZ Képviseletével egyeztetve a Tudásközpont egy, a közép-európai régióra koncentráló, fenntartható fejlődés témájú nemzetközi konferencia – a SUSCO Budapest– kidolgozásához önálló irodát hozott létre.
Jane Goodall Intézet
